Géza Boldogsága

2019.11.12

Szeretnék egy nem mindennapi történetet leírni nektek.

Ez a történet szól csalódásról, kitartásról, szerelemről, de leginkább arról, hogy mi az emberség. Arról, mennyit számít az, ha hiszünk benne, sőt tudjuk, hogy el fogjuk érni a céljainkat! .....és hogy mennyre fontos megtalálnunk a hozzánk illő, a számunkra ideális társat. Hogyan változtathatja ez meg alapvetően az élethez való hozzáállásunkat.

Történetünk hősét hívjuk Gézának.

Bár hozzájárult, hogy a teljes történetet, minden részlettel együtt leírjam, mégis úgy gondolom, jobb lesz így. Nem csak azért járult hozzá ahhoz, hogy ezt a nem mindennapi, szinte hihetetlen történetet leírjam, mert hálás nekem, hogy segíteni tudtam neki. Olyasmit élt meg, amit nagyon kevesen és szeretné, ha ezzel a történettel - ami az Ő személyes története - segíteni tudna másoknak. Segíteni abban, hogyan kerülhetsz el dolgokat, amiket nem kellene megélned, vagy ha mégis benne vagy, hogyan tudod megoldani. De szerintem a legfontosabb üzenete mégis az, hogy bármilyen nehéz helyzetben is legyél, mindig van kiút! Mindig van remény, ha igazán hiszel a célodban és ha mindig ott tartod a szemed előtt, el fogod érni!

Számomra Géza sok szempontból példakép, talán hétköznapi ember számára nem különösebben feltűnő, vagy ilyesmi. Valószínűleg észre sem vennéd, simán elmennél mellette az utcán. Tudod, nagy igazság az alábbi mondás:

Az igazi hősök köztünk élnek!

A történet szempontjából fontos tudnod, miért és hogyan találkoztunk.

Száraz Gábor a nevem és Párválasztási Tanácsadó vagyok.

Célom, hogy segíteni tudjak az embereknek abban, hogy megtalálják a hozzájuk illő társat és fenn tudjanak tartani egy vitáktól, csalódásoktól mentes, harmonikus párkapcsolatot. Annak érdekében, hogy ezt a célomat elérjem, különböző előadásokat tartok, van egy online társkeresőnk, illetve tréningeket, képzéseket tartok. A Tudatos Párkapcsolat program, amiben minden benne van ahhoz, hogy kialakíts és fenntarts egy számodra megfelelő, ideális párkapcsolatot. Ezen kívül vannak egyéb tréningek is, pl.: Párkapcsolati Kommunikációs Tréning, stb. Illetve, közösségi rendezvényeket is szervezünk (bicikli túrák, Activity party, kirándulások, stb.), illetve az egyik sikeres rendezvényünk a Társtaláló Est elnevezésű program, aminek a célja a személyes ismerkedés.

Na, de ennyit rólam, ez nem az Én történetem....

2019 Tavaszán találkoztam először Gézával, egy vidéki nagyvárosban. Géza negyvenes éveiben járó tagbaszakadt, zömök férfi, aki első ránézésre kissé talán félelmet keltő is lehetne, de semmiképp sem az az érzelmesnek tűnő fickó. Nem beszél sokat, de helyén van a szíve. Az a fajta ember, akin érzed, hogy jobb nem felidegesíteni, de tudod, hogy mindig számíthatsz rá.

Budapestről indultunk a kb. 240km-re fekvő nagyvárosba. Az utunk elég kalandosra sikerült, útközben kaptunk egy defektet - ami eddig sosem történt meg velem😊 -, miután kicseréltük a kereket, nem sokkal később elképesztő felhőszakadás volt. Közben a nagy beszélgetésben elfelejtettünk tankolni az autóba és volt némi izgalom, hogy odaérünk-e a következő benzinkútra. A benzinkútról kihajtva végiggondoltam, hogy mennyi akadályunk lett. Kerékcsere, felhőszakadás, szinte kifogyott üzemanyag... Hirtelen végigfutott rajtam, talán nem is kellene ott lennünk ma? Aztán rájöttem és megéreztem, ha ennyi akadály van útközben, az azt jelenti, hogy valami nagy dolog fog történni. Akkor még nem is sejtettem, mekkora és milyen hatása lesz!

Végül időben megérkeztünk a rendezvénynek helyt adó étteremhez, aminek az egyik különtermében voltunk. Aznap Társtaláló Est volt, sokat készültünk rá. Azt látom, a mai világ egyik problémája, hogy nem tudunk/nem akarunk, vagy csak elfelejtettünk már személyesen kommunikálni. Ennek egyik oka, hogy a mai rohanó világban, szinte nincs idő az ismerkedésre, sokaknak beszűkült az ismeretségi köre és nincs hol ismerkedni. Ezek az estek mindig sikeresek, több játékos feladatot is csinálunk, ami összehozza az embereket. Lehetőséget teremtünk a személyes kapcsolatra, gyakran lesznek ebből randik és alakulnak ki párkapcsolatok is. Aznap este egy pincehelységből kialakított előadóteremben voltunk. A lépcsőn leérve jobbra szemben egy bárpult található, vele szemben, hosszanti irányban asztalok, ez amolyan kávézó-pub jellegű rész. A lépcsőtől balra nyílt a terem, ahol mi voltunk. A boltíves mennyezet és falak mind kisméretű téglával kirakva, fa asztalokkal és székekkel, nagyon hangulatos. A bejárattal szemben volt a vetítővászon, középen hagytunk egy folyosót, kétoldalt asztalok székekkel. Egy ilyen rendezvény menete, hogy az elején mindenki röviden bemutatkozik, majd elmondom mi fog történni aznap és tartok egy rövid 30-40 perces előadást, amit néhány játékos ismerkedős feladat követ. A végén ezekből, nagyon jó kis beszélgetések alakulnak ki, amiket aztán - ha mindkét fél úgy gondolja -, további randevúk követnek.

Géza szünetben odajött hozzám, hogy szeretne beszélni velem a végén. Olyan problémában szeretné kérni a segítségem, ami nem hétköznapi. Gondoltam, túl sok újat mutatni nekem már nem lehet, de kíváncsi voltam. Mindig érdekelnek az emberek és mindig alázatosan állok azokhoz, akik segítséget kérnek tőlem. Tudom, hogy a legtöbb esetben már az, hogy beismerje valaki, nem tud valamit megoldani, önmagában nagy feladat. Bizonyos esetekben pedig az, hogy ezt el is mondjuk egy idegennek, egyenesen elképzelhetetlen. Leginkább ezért nehéz segíteni másokon. Vagy nem látják be, hogy valamit másként kellene csinálni, vagy ha tudják is, félnek elmondani. Pedig csak ennyi kellene... Ha tudjuk mi a gond, lehet rá megoldást találni. Rengeteg esetben látom, hogyan lehetne segíteni, de egyszerűen nem mernek szembe nézni azzal, hogy valamit rosszul csinálnak. Nincs semmi gond azzal, ha az ember elszúr valamit. Ha jobban belegondolunk, párkapcsolat témában úgy kellene jól csinálnunk, hogy igazán jó példát nem láttunk. Akkor miért lenne baj, ha nem tudjuk?

Visszatérve, nem gond, ha nem tudtuk. Az a gond, ha nem akarjuk tudni, hogyan kellene jól csinálni és újra meg újra elszúrjuk. Néha egészen apró dolgokkal sem tudunk szembenézni. Pedig, ha tudnánk mi a hiba, egészen könnyen kijavítható lenne.

Épp ezért lepett meg Géza, aki türelmesen megvárta, míg lemegy az egész este, amiben aktívan részt vett, majd odalépett és mesélt kicsit magáról. Megtudtam, hogy elvált, van két gyereke, nincs kifejezetten stabil anyagi helyzetben, de sok mindenre rájött és keresi a megoldást.

Beszélgetés közben, egyszer csak a következőt mondta:

  • Igazából nem is ezek a valódi problémimk. Az igazi bajom az, hogy merevedési zavaraim vannak, impotens lettem.

Mi van?

Rengeteg kérdés merült fel bennem, és sokat beszélgettünk erről. Kiderült, hogy ez a dolog lelki eredetű nála. Sok mindent elmondott erről, és megismerve a teljes történetét teljesen megértem.

Azonban az, hogy Ő aznap este oda eljött és ezt a dolgot felvállalta, elmondta Nekem, számomra hatalmas tett volt. Úgy éreztem, hogy Neki is. Gondold végig! Ha Te ilyen helyzetbe kerültél volna, eszedbe jutott volna az, hogy ismerkedj? Eljöttél volna egy ilyen rendezvényre? Egyáltalán, hogy lehet ezt elfogadni? Hogy mondod el ezt egy nőnek? Elmondod egyáltalán, vagy csak majd kiderül? Ez egy meglehetősen durva helyzet, nagyon sok kérdés van benne és nagyon sok pont, amiben, és ahol megalázó lehet egy ilyen helyzet. Egész pontosan egy ilyen állapot, mert ez egy állapot. Egy állapot, ami talán javítható. Géza elfogadta, hogy ez így marad. Bár keresi a megoldást.

Azért ezt elfogadni.....

Minden tiszteletem az Övé!

Géza azon az estén nem talált párt magának, de megfogadott mindent, amit mondtam neki. Kapcsolatban maradtunk, beszéltünk párszor telefonon és minden alkalommal, amikor abban a városban tartottunk bármilyen rendezvényt, Ő ott volt. És nem adta fel! Hitt benne, hogy Neki lesz párja. Minden alkalommal ott volt, hátha hall valamit, ami majd megváltoztatja a dolgokat, de sajnos nem lett párja.... Ezzel viszont a történetnek nincs vége.

Egyszercsak kaptam egy üzenetet tőle.

  • Nagyon hálás vagyok Neked! Igyekeztem mindent úgy csinálni, ahogy mondtad. Mindent felírtam és igyekeztem alkalmazni is. A legutóbbi rendezvényen megismertem Zsuzsit. Tudod, akivel egymást választottuk a játékban. És azóta is együtt vagyunk.

Hoppá!

Ez augusztus 20.-a környékén volt. Fel is hívtam gyorsan, elmesélte, hogyan volt ez. Az egyik játékos feladatunk volt, ahol mindketten egymást választották és megbeszélték, hogy utána folytatják. Így is lett. Géza pedig - talán a legelső alkalommal - elmesélte Zsuzsinak az Ő problémáját. Azért ez megint csak - finoman szólva is - kényelmetlen lehetett. Micsoda bátorság kell ehhez? A hétköznapi emberek, legtöbbször alig mernek megszólítani egy nőt, nehogy az elutasítsa Őket. Akkor ezzel odamenni? Ebben kicsivel nagyobb lehet az elutasítás esélye, nem? De Ő akkor is elment erre a találkozóra, vette a bátorságot és minden kudarctól való félelmét legyőzve elmondta. Ennek hatására, lehet mondani, hogy kicsit furán alakult a beszélgetés, nem pont úgy, ahogyan Géza várta. Ugyanis Zsuzsi nem várt módon nem csak azt mondta, hogy ez Neki nem gond, hanem megkérdezte Gézától, hogy megengedné-e, hogy megpróbáljon neki segíteni. A Mi Gézánk jobban meglepődött, mint Mi, akik olvassuk. A kezdeti döbbenetből felocsúdva aztán elindult a beszélgetés igazából és ezzel együtt a kapcsolatuk is. A többi már történelem.... szokták mondani.

A minap azonban felhívtam Gézát, hogy megkérdezzem mi a helyzet velük, dúl e még a szeretet?

Épp most tervezik, hogy összeköltözzenek. És itt vált számomra egy elképesztő történet igazán csodássá!

Azt tudtam, hogy Géza anyagi helyzete nem kiemelkedően jó, korábban beszéltünk róla. A válás elvitte mindenét. Láttunk már ilyet. Most derült ki viszont számomra, hogy Géza szállón lakik. Ezt nem gondoltam volna róla, egyáltalán nem látszott rajta. A költözés kapcsán jött ez ki és Géza elmondása alapján Zsuzsi sincs sokkal jobb helyzetben, tehát oda sem költözhetnek. De akkor mi a megoldás?

Legutóbbi beszélgetésünk közben kiderült az is, hogy Zsuzsi nem véletlen mondta azt, hogy számára nem gond, ha a szexualitás nincs előtérben. Történt ugyanis, hogy Zsuzsi előző férje túlságosan nem volt tekintettel az együttléteik alatt arra, Zsuzsi mit akar. Vagy, hogy akarja-e egyáltalán... Zsuzsi ezért konkréten megundorodott ettől a témától. Neki pont jó volt az úgy, hogy nem 'KELL' szexelni. Mekkora egymásra találás ez?

Visszatért a beszélgetésünk a lakhatás témára. Mint kiderült, Géza beszélgetett erről egy ismerősével, korábban is volt ez téma már, de ötlet nem volt hozzá. Most azonban lett egy gondolat, miszerint írjon Géza egy levelet annak a hivatalnak a vezetőjének, ahol dolgozott. Hősünk így is tett és leírta ezt a teljes történetet. Leírta, hogy elvált egy olyan nőtől, akit mindennél jobban szeretett, ez annyira megviselte, hogy ennek hatására impotenssé vált. A vagyonát elveszítette. A házat ott hagyta, hogy a valaha szeretett nőnek, az Ő két gyerekével legyen hol laknia és az Ő életük biztosítva legyen. Majd folyamatosan, állhatatosan próbálta a szétesett életét összerakni. Nem lett alkoholista, nem próbált meg végezni magával, nem adta fel. Ahogy tudta próbálta újra rendbe hozni az életét. Ez nem igazán ment jól. Most megtalálta azt a nőt, aki minden nyilván való ok ellenére ott áll mellette és mindenben támogatja Őt. De sajnos nem tudnak összeköltözni, ezért lakhatási támogatást kért. Tudod mi történt?

Kaptak egy szolgálati lakást amiben életük végéig lakhatnak!

Ennél csodálatosabb történet részese talán sosem voltam. Tudjátok, nagyon elérzékenyültem, amikor hallgattam - és most is könnybe lábadt a szemem, ahogy írom. Leginkább akkor éreztem, hogy valami igazán nagy dolog történt, amikor a következőket mondta:

  • Gábor! Én 20 évig nem voltam ilyen boldog! Sőt, tudod mit? Azt sem tudtam mi az a boldogság. Egész eddig! Én, negyven-akárhány év alatt nem is tudtam mi az a boldogság.

Számomra nincs nagyobb öröm ennél!

Ez az igazi sikertörténet!

Azt a lakást akár korábban is megkaphatta volna. Miért csak most jött ez össze? Miért csak most jutott eszébe? Azért, mert most végre lett valaki, akiért érdemes! Ilyen az, amikor megtalálod azt az embert, aki hozzád illik. Az ideális társ, aki motivál és olyan dolgokat is képes vagy megtenni érte, amit normál körülmények között nem tennél. Nem is érte teszed valójában, hanem miatta. Mert motivál! Mert támogat és tudod, hogy mindig ott van melletted.

Őszintén, mekkora esélyét láttad volna az elején ennek az egésznek?

Ő megcsinálta, nem adta fel. Nem fogadta el azt, hogy az élet már csak ilyen. Kereste és megtalálta, megtalálták a boldogságot! Azt a fajta igazi boldogságot, amitől nekem is kicsordult a könnyem. Ha valaki, akkor Ő eléggé nehéz helyzetből indult és mégis elérte. Tudod mit mondott?

  • Sosem szabad feladni! Lehet, hogy nincs más csak a remény, de ha az ott van, akkor lehetséges.

Most, hogy olvasod ezeket a sorokat, tudod mi van? Nincs jogod feladni!

Ha ez az ember, aki válás után kb. egy gatyában, impotensen nem adta fel és meg tudta találni azt a nőt, aki hozzá való, aki tudta motiválni Őt arra, hogy olyan dolgokat vigyen véghez, amikről korábban álmodni sem tudott és most igazán boldogok tudnak lenni, akkor Te miért nem? Mi a kifogásod?

Bár mondhatnánk, hogy hosszú út áll még előttük, de mégis Ők megtaláltak valamit, amit a legtöbb ember csak kerget - akár egy életen át -, és sosem éli meg. Ahhoz, hogy boldog légy nem nagy ház kell, meg drága kocsi, meg mindenféle vacak. A szeretet egy érzés, pénzért nem vehető, elérni lehet csak. Ehhez fontos, hogy rendületlenül higgy abban, hogy megélheted! És tanuld meg, hogyan lehet ezt megvalósítani.

Nagyon hálás vagyok azért, hogy a részese lehettem. Ez a történet megjeleníti mindazt, amiért Én dolgozom! Pontosan ez a célom, hogy mindenkit hozzásegítsek ehhez az érzéshez, hogy megtaláld az igazi boldogságot!

Nagyon köszönöm Géza, hogy hozzájárultál ahhoz, hogy ezt leírjam! Úgy gondolom, nagyon sok embernek tudtál ezzel segíteni abban, hogy ne adják fel. Megmutattad, hogy bárki lehet boldog, és ha Te, illetve Ti megcsináltátok, akkor bárkinek sikerülhet. 

Ha szeretnéd, hogy Neked is segítsek, keress meg -ITT

Száraz Gábor
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el